سفارش تبلیغ
صبا ویژن

steel

تله آبگیر کمپرسور

تله آبگیر

سپراتور هوای فشرده (تله آبگیر پمپ باد)، یکی از ملزومات هوای فشرده شده می باشد که در مسیر خطوط لوله ی هوای فشرده شده خروجی از پمپ باد (کمپرسور) تا ابزار آلات و اپراتور ها قرار می گیرد و وظیفه جذب کردن ذرات روغن و آب تا اندازه 20 میکرون ( تقریبا 30% رطوبت ) را دارا می باشد و نصب آن باعث بالا رفتن عمر تجهیزات و عدم آسیب رسیدن به آنها می گردد.

پمپ باد

هوای فشرده شده خروجی از کمپرسور با دمای حدود 36 درجه سانتیگراد وارد سپراتور آب (تله آبگیر هوا کمپرسور) می شود و در اثر برخورد با پره های تعبیه شده در داخل بدنه تله آبگیر، به صورت گردابی و گریز از مرکز در می آید و طی این فرایند و حرکت سانتریفیوژ ذرات بخار مایع به یکدیگر می پیوندند تا زمانی که جرم کافی را به دست آورند و سنگین شوند و به دلیل اینکه اینرسی آب از هوا بیشتر است، قطرات آب ته نشین شده و در انتهای سپراتور (تله آبگیر صنعتی) آماده تخلیه سازی می گردند.

تله آبگیر

کاربرد تله آبگیر کمپرسور

همانطور که در بالا ذکر شد، تله آبگیر کمپرسور توانایی جذب ذرات تا 20 میکرون را دارا می باشد و بهتر است در زمان طراحی خطوط انتقال هوای فشرده باید این نکته را در نظر داشت که تله آبگیر کمپرسور تا 30 درصد از رطوبت ورودی به کمپرسور را جذب می کند.

اکثر حجم آبی که در خطوط انتقال هوای فشرده در جریان است، از بخار آب موجود در هوا گرفته شده است که در مسیر عبوری سرد شده و به صورت قطرات آب نمایان می گردد.

تله آبگیر کمپرسور اصولا به عنوان واحد اولیه و کمکی برای حذف ذرات مایع استفاده می شود و توانایی حذف مقداری مشخص از رطوبت را دارد و در صورتی که بخواهیم هوای فشرده کاملا پاک و عاری از هرگونه بخارات آب و روغن در دسترس داشته باشیم حتما باید از درایر یا خشک کن کمپرسور (هوای فشرده) و همچنین میکروفیلتر کمپرسور استفاده کنیم.

تله آبگیر کمپرسور