سفارش تبلیغ
صبا ویژن

steel

درایر جذبی

درایر جذبی

شرکت بادبان، سازنده انواع درایر های جذبی و تله آبگیری ، در سایزها مختلف میباشد ، لطفا جهت اطلاع از مشخصات فنی و قیمت خرید درایر جذبی روی لینک فروشگاه بادبان کلیک بفرمایید .

درایر جذبی ( Absorption Air Dryer )

این نوع خشک کن ها دارای دو برج , و در برخی موارد 3 برج و یا مخزن فشارند که هر دو از مواد جاذب مثل آلومینای فعال شده ، سیلیکاژل ، توری مولکولی و یا مواد جاذب دیگر ، پر شده اند ، می‌باشند

در این درایرها ، هوای فشرده با عبور از بین مواد جاذب رطوبت موجود در این مخازن ، رطوبت خود را تا حد زیادی از دست می‌دهد. پس از جذب آب توسط این مواد ، درایر بااستفاده از هوای فشرده تولید شده در سیستم ، به درون بستر مواد جاذب اشباع شده می دمد و رطوبت را دفع می کند.

ماده جاذب فشار نقطه شبنم هوای فشرده را کم می‌کند تا از تقطیر آب جلوگیری کند. در این خشک کن ها ، نقطه شبنم حدود -40 ?C می‌باشد. در بعضی صنایع ، نقطه شبنم مورد نیاز برای کار -70 ?C است و بدین معناست که به علت دمای پائین تر ، مقدار تقطیر آب نیز کاهش می‌یابد.

خشک کن های جذبی روش‌های متفاوتی را برای تصفیه هوای فشرده بکار می‌برند.

انواع درایر جذبی ( Absorption Air Dryer )

درایر جذبی بدون حرارت

در این دستگاه ها ، مقداری از هوای فشرده خشک به یکی از برج‌ها که در حال استراحت است ، هدایت می‌شود. این هوای خشک از میان مواد جاذب اشباع شده عبور نموده و رطوبت را توسط یک اگزوز به هوای آزاد می‌راند. این چرخه، چرخه احیاء ماده جاذب نامیده می‌شود.

درایر جذبی حرارتی

در این نوع خشک کن ها ، هوای خشک ابتدا از داخل یک گرمکن خارجی با کارائی بالا عبور نموده و سپس وارد برج در حال استراحت شده و مواد جاذب را با استفاده از هوای گرم ، احیاء می‌کند. از آنجائیکه در این روش از هوای گرم برای خشک نمودن ماده جاذب اشباع شده استفاده می‌شود ، نیمی از هوای فشرده خشک ، در مقایسه با خشک کن های جذبی بدون حرارت، برای این منظور مورد نیاز می‌باشد.

درایر جذبی حرارتی دمشی

در این فناوری ، دستگاه مجهز به یک دمنده از نوع سانتریفوژ است. این دمنده به گونه ای طراحی شده که هوای محیط را مکیده و آن را از یک گرمکن عبور می‌دهد و سپس آن را از برج در حال استراحت عبور می‌دهد. بدین ترتیب رطوبت از ماده جاذب رانده می‌شود.

به عبارت دیگر ، سانتریفوژ هوای محیط را به درون مکیده و آن را به داخل گرمکن می‌دمد و سپس آن را به داخل برج در حال استراحت که مواد جاذب آن از رطوبت اشباع شده‌اند دمیده و موجب احیاء مواد جاذب می‌شود. این نوع خشک کن در مقایسه با دو نوع دیگر از نظر قیمت گرانتر است ولی در عوض هزینه‌های نگهداری و عملکرد آن به دلیل عدم استفاده و یا استفاده بسیار ناچیز از هوای فشرده برای احیاء مواد جاذب ، کمتر می‌باشد.

خشک کن

کمپرسور خشک کن های جذبی با فشار نقطه شبنم -70 ?C و شرایط محیطی با رطوبت نسبی %100 و دمای ورودی +35 ?C می‌باشد. همچنین دارای امکانات دیگر مثل تغییر نقطه شبنم ، احیاء به وسیله بخار ، کلید های محدودکننده ، ابزارهای کنترل فشار ، ابزار اندازه گیری ، قابلیت انطباق برای کارکرد در محیط باز و امکان خارج کردن از مدار برای سرویس های دوره ای و انجام عملیات نگهداری ، برای استفاده در صنایع گوناگون نیز هست.

مزایای خشک کن ها

  • تعمیر و نگهداری آسان
  • عملکرد قابل اطمینان با کیفیت بالا
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • افت فشار ناچیز